Επικίνδυνα Πειράματα …

 

Γράφει ο Βλάχος Σταμάτιος – Στυλιανός

 «Πολέμιον ανθρώποις αυτοί εαυτοίς. – μτφρ. Ο εχθρός του ανθρώπου είναι ο ίδιος εαυτός του.» _  Ανάχαρσις, 6ος π.χ. αιών, Σκύθης ηγεμόνας & φιλόσοφος

Στη σύγχρονη εποχή που διανύει ο άνθρωπος, με την εκρηκτική άνοδο κι επανάσταση της τεχνολογίας σε όλους σχεδόν τους τομείς της ζωής του και την υπεραπλούστευση του τρόπου με τον οποίο διαβιεί, κρίνεται αναγκαίο να προσπαθήσει να παραμείνει στη σφαίρα της ανθρωπιάς που την διακατέχει, της κοινωνικότητας και της υγιούς συνύπαρξής του με άλλους ανθρώπους. Να σέβεται και να εκτιμά τον εαυτό του και τους γύρω του, να ζει αρμονικά με τις σκέψεις του. Τολμώ να αγγίξω ένα φλέγον θέμα της επικαιρότητας – στο βαθμό που μου δίνει το δικαίωμα ως Έλλην Πολίτης αυτού του Κράτους – που έχει να κάνει με τη δυνατότητα αλλαγής φύλου στα 15 χρόνια.

Αυτές τις μέρες έντονα λόγος γίνεται για το εγχείρημα της Κυβέρνησης να επιβάλλει το πολύπαθο νομοσχέδιο για δήλωση αλλαγής φύλου, που δίνει έναυσμα σε άτομα που δεν αισθάνονται άνετα με το σώμα τους, να πραγματοποιήσουν νομικά και επεμβατικά αλλαγή φύλου από τα 15 τους χρόνια που βρίσκονται στη κρίσιμη και καθοριστική για τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους ηλικία. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τους καθ’ύλην αρμόδιους επιστήμονες, τους παιδοψυχίατρους, οι οποίοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για βαρύτατες και μη αναστρέψιμες συνέπειες στην σωματική υγεία και το ψυχισμό των εφήβων. Στην ίδια γραμμή κινείται η Εκκλησία της Ελλάδος και το Άγιον Όρος.

Σύμφωνα με την Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδος – Ένωση ψυχιάτρων παιδιών κι εφήβων, η επέμβαση αλλαγής φύλου από τα 15 χρόνια θα αποτελέσει ανυπόστατο πλήγμα για τη ψυχική ταυτότητα των εφήβων από ότι θα τη βελτιώσει και να την ισορροπήσει. Μάλιστα η Παιδοψυχιατρική Εταιρεία υπογραμμίζει:

«Θεωρούμε καθήκον μας να εκφράσουμε την αντίθεση μας για την επέκταση της δυνατότητας αλλαγής φύλου σε άτομα αυτής της ηλικίας (15 μέχρι την ενηλικίωση) , ηλικία, η οποία χαρακτηρίζεται από ρευστότητα της διαμορφούμενης ταυτότητας φύλου, καθώς και τις ανησυχίες μας ότι η εμπλοκή των εν λόγω νέων στη διαδικασία θα επιβαρύνει παρά θα βελτιώσει τη ψυχική αποκατάσταση».

Επιπλέον, υποστηρίζει ότι:

«η γονεϊκή ψυχοπαθολογία αποτελεί ένα από τα πλέον σταθερά ευρήματα και η πρώιμη μετάβαση σε κοινωνικούς ρόλους του άλλου φύλου θεωρείται πλέον βασικός παράγοντας διατήρησης και επιμονής της δυσφορίας φύλου».

Παράλληλα, η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας επισημαίνει:

«ως συννοσηρότητα ή διπλή διάγνωση ορίζεται η συνύπαρξη στο ίδιο άτομο μιας διαταραχής οφειλόμενης στη χρήση ψυχοδραστικής ουσίας και μιας άλλης ψυχιατρικής διαταραχής».

Προσωπικά, το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί αντικείμενο μιας ενδελεχούς και μακροσκελούς συζήτησης πάνω στην ύπαρξη της ανθρώπινης ταυτότητας, της προσωπικότητας, του χαρακτήρα και της πνευματικότητας του ίδιου του ατόμου ως νοήμονος όντος που αποτελεί τμήμα του φυσικού, αλλά και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος. Χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη πολυπλοκότητα αυτό το θέμα, επειδή στο πυρήνα μελέτης του βρίσκεται ο ίδιος ο άνθρωπος, η ύπαρξη του. Κρίνεται αναγκαία μία εκτεταμένη επιστημονική έρευνα με διαφανή κι εμπεριστατωμένη ανάλυση σε επιμέρους συνιστώσες, τόσο από ψυχολογικής και ψυχιατρικής άποψης, όσο κι από παιδιατρικής ενδοκρινολογικής και  νευρολογικής ματιάς. Αρωγός σε αυτή τη προσπάθεια να σταθεί το ίδιο το Κράτος, να ανοίξει διόδους συνεργασίας κι αμοιβαίας κατανόησης του πολύπαθου αυτού ζητήματος με ειδικούς επιστήμονες στο πλευρό του και την ίδια τη κοινωνία.

 

Αξίζει να αναφερθεί ότι, σημαντική μερίδα ατόμων της ελληνικής κοινωνίας αντιτίθεται με αρκετά πρόστυχο, παρακμιακό, αναχρονιστικό και συκοφαντικό τρόπο στις επιστημονικές απόψεις κι έρευνες ιατρών και εξειδικευμένων συμβούλων ψυχικής υγείας, κάνοντας τα πράγματα να εκτρέπονται της πορείας τους και να βαίνουν σε επικίνδυνες ατραπούς με μόνο σκοπό τη πλήρη αποδιοργάνωση κι ευτελισμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, εξυπηρετώντας τα δικά τους συντεχνιακά συμφέροντα έναντι ορθών και τεκμηριωμένων επιστημονικών απόψεων. Τέτοιες μικρές ομάδες συντεχνιακής δόμησης και προτύπου αποτελούν διάφοροι δικηγόροι, δημοσιογράφοι, παρουσιαστές ψυχαγωγικών εκπομπών, ηθοποιοί, τραγουδιστές, άτομα του αριστερού πολιτικού χώρου, ακτιβιστές, συγκεκριμένες ΜΚΟ, ρίχνοντας κάθε φορά τα βέλη τους με αδυσώπητο τρόπο και μένος εναντίον ανθρώπων που εξέφρασαν αντίθετη άποψη από εκείνους, εξευτελίζοντάς τους, θίγοντας την ανθρώπινη υπόσταση, κατακρεουργώντας τη προσωπικότητά  τους, το χαρακτήρα τους, τη πνευματικότητά τους. Γίνονται εσκεμμένα υποστηρικτές επικίνδυνων πειραμάτων, νοσηρής παραφιλολογίας, διεστραμμένων λογικών και κυριάρχηση αυτών στη κοινωνία με τη μορφή του πολιτισμικού μαρξισμού και της προοδευτικής αλληλεγγύης.

 

Μάλιστα, ο Πατέρας της Ιατρικής, Ιπποκράτης (460-377 π.χ.) είχε αναφέρει ότι: «Ουκ ένι ιατρικήν είδέναι, όστις μη οίδεν ό τι εστίν άνθρωπος», που θα πει ότι είναι αδύνατο να ξέρει την ιατρική, αυτός που δε ξέρει ακριβώς τι είναι ο άνθρωπος.

 

Αλήθεια, οι συντεχνίες υποστήριξης του συγκεκριμένου νομοσχεδίου γνωρίζουν επακριβώς την έννοια του ανθρώπου, της ανθρώπινης ψυχής, τα όρια της πανανθρώπινης ολότητας που κυριάρχησε με τη βούληση του αυτό τον πλανήτη;

Τι εξυπηρετεί η συγκεκριμένου τύπου θύελλα αντιδράσεων με απίστευτες ύβρεις, ζοφερές μεθοδολογίες και συκοφαντικές πρακτικές εναντίον της επιστήμης και του ορθού λόγου και ιδεών; Σε ποιο προορισμό θα διαβεί όλο αυτό το συνονθύλευμα της πλασματικής ηθικής και ματαιοδοξίας που εκφράζουν αυτές οι μειονοτικές ομάδες; Το σίγουρο είναι ότι θα δοθεί ένας μεγάλος ιδεολογικός πόλεμος ανάμεσα στο πρέπον και μη πρέπον, ανάμεσα στην ύπαρξη και την ανυπαρξία, στη πνευματικότητα και τη λήθη. Ανοίγει ο ασκός του Αιόλου για νέες αντιπαραθέσεις, διαξιφισμούς και μεγέθυνση της έντασης και του παραλογισμού στο εγγύς μέλλον.

Τελειώνοντας, η ίδια η ύπαρξη και η ταυτότητα του ανθρώπου και του ανθρώπινου γένους εκτενέστερα δημιουργεί γέφυρες επικοινωνίας μεταξύ εκείνου, της επιστήμης και της πνευματικότητας που διακατέχει αυτούς τους δύο που πάντα βρίσκεται σε αντιδιαστολή με το κακό εαυτό του και την υποκρισία. Άλλωστε, ο Έλληνας Ποιητής Παλλαδάς ο Αλεξανδρεύς (4ος μ.χ. αιών) είχε πει: «Ω, γένος ανθρώπων ανεμώλιον, αυτοχόλωτον, μέχρι τέλους βιότου μηδέν επιστάμενον» που σημαίνει: «Ω άστατο ανθρώπινο γένος, που πολεμάς τον εαυτό σου, ως το τέλος της ζωής δε βάζεις μυαλό».

 


Σταμάτιος Στυλιανός Βλάχος _ MSc. Περιβαλλοντολόγος, διαχείριση ενέργειας & περιβάλλοντος, μέλος Οικολογικής Συνεργασίας Δήμου Παλαιού Φαλήρου ECO+